Nederlandse webwinkels verkopen meer

De Nederlandse consumenten hebben samen vorig jaar meer dan 20 miljard euro uitgegeven aan online aankopen. Voor het eerst in onze geschiedenis is dan ook de grens van 20 miljard gepasseerd. Als deze cijfers worden vergeleken met vorig jaar dan betekent dit maar liefst een stijging van bijna 25 procent. Door deze toenemende populariteit van online aankopen worden producten ook steeds goedkopen. Dit is voor de consument natuurlijk mooi meegenomen.

Onderzoeksbureau GfK voerde het onderzoek samen met PostNL uit, dit om de uitgaven van de Nederlandse consumenten te bepalen. Welke producten worden er vooral via het internet besteld? De consument schaft er vooral nieuwe schoenen aan, IT-apparatuur, eten en tegenwoordig wordt deodorant en tandpasta ook online aangeschaft. De drogisterijen die hun webshop op orde hebben zullen dit ook zeker merken.

Het onderzoeksbureau meldt dat deze sterke toename niet alleen te danken is aan de aantrekkende economie, ook het consumentenvertrouwen in online aankopen en het verdwijnen van een aantal grote winkelketens speelt hierin een rol.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Inloggen via:




Please enter your comment!
Please enter your name here